• ITC Belgium

Caroline Rigo (Cent Pur Cent): “Ik wil betere ondernemers maken van mijn klanten”


Caroline Rigo: “Op een bepaald moment moest ik wel even voor mezelf op de rem gaan staan."

Sinds 2016 verovert de Limburgse Caroline Rigo de make-upmarkt met haar eigen visie én met haar eigen productlijn. Cent Pur Cent staat voor 100% natuurlijk, puur, milieu- en diervriendelijk… en daar stopt het niet. Die 100% geldt trouwens ook voor haar groeiambities als ondernemer. Haar merk groeide heel vroeg heel snel, maar al even snel volgden de vele IT-uitdagingen.

“Alles zat een beetje overal”

Een klein bedrijf kan je Cent Pur Cent zeker niet meer noemen. Met intussen een 20-tal medewerkers, een eigen kantoor en magazijn en meer dan 600 farmaceutische klanten per jaar, gaat het hard.

“Op een bepaald moment moest ik wel even voor mezelf op de rem gaan staan. Met de cashflow en de liquiditeit zat het prima, maar op vlak van organisatie moesten we nog vele stappen zetten. Zeker wat onze IT-infrastructuur en al het digitale betrof.”

“Tot voor kort werkten we quasi zoals vier jaar geleden, toen we nog maar tien apotheken per jaar bedeelden. Bestanden stonden veilig, maar een beetje overal opgeborgen. Als een collega haar paswoord kwijtspeelde, zaten we meteen met een probleem. En als we wilden communiceren over onze acties en workshops, of de feestdagen kwamen eraan, dan moesten onze collega’s individueel beginnen sleutelen aan hun mailinstellingen.”

“We weten precies bij wie we moeten zijn”

“Hoe drukker het werd op de werkvloer, hoe minder evident deze gang van zaken natuurlijk werd. Dus gingen we begin dit jaar op zoek naar een IT-partner die onze communicatie kon ondersteunen en al onze data kon centraliseren. Kortom, een partij die onze workflow een pak overzichtelijker kon maken.”

“Al snel kwam ik in contact met Inneke Ponet, bestuurder bij ITC. De eerste indrukken zaten meteen goed en niet veel later gingen we de samenwerking met hen aan. Hun manier van opvolgen is precies wat we nodig hadden. Ad hoc, kort op de bal en een directe communicatielijn. In gewone mensentaal. We weten altijd precies bij wie we moeten aankloppen binnen ITC. Of het nu gaat om een technische issue of een salesgerelateerde vraag. Da’s een fijn gevoel. En bij dringende problemen kunnen we ook altijd terecht op hun 24/7 helpdesk.”


"Nu we het IT-luik verder op punt hebben gezet, kijken we met groot vertrouwen naar de toekomst. Onze volgende uitdaging: nog meer centraliseren en een nieuw, completer ERP-pakket installeren."

“Kort samengevat synchroniseerde ITC ons volledige mailverkeer via het Office365-platform en dat op al onze laptops, pc’s en smartphones. Onze e-mailhandtekeningen worden vanaf nu centraal beheerd via Exclaimer. Zo kunnen ikzelf, maar ook de mensen van ITC snel en op bredere schaal wijzigingen doorvoeren.


Onlangs installeerde ITC ook Microsoft Teams bij iedereen, zodat we op elk moment visueel in contact kunnen staan met elkaar en met onze klanten. En tot slot staat alles vandaag in de cloud. Voor mij persoonlijk betekent dat een enorme gemoedsrust. Onlangs morste mijn zoontje nog water over mijn laptop, maar al bij al bleef ik er nog redelijk relaxed onder, omdat ik wist dat ik een back-up had (lacht).”

“Verder groeien, maar op onze eigen manier”

“Wij willen een community creëren waarin onze klanten volledig zichzelf kunnen zijn, maar ook kunnen bijleren. Dat begint bij make-upvlogs via social media. Maar los daarvan kan iedereen – zowel onze B2B- als B2C-klanten – een make-upworkshop volgen. Onze professionele klanten – de apothekers – kunnen zich bovendien ook bij ons aanmelden voor specifieke sales- of social media-opleidingen. Op die manier wil ik hen helpen om – net zoals ik voor mezelf doe - een betere ondernemer te worden.”

“Maar zo’n doel realiseren, is alleen mogelijk als we zelf een stevige basis hebben. Nu we het IT-luik verder op punt hebben gezet, kijken we met groot vertrouwen naar de toekomst. Onze volgende uitdaging: nog meer centraliseren en een nieuw, completer ERP-pakket installeren. We hebben al gevraagd aan ITC om ons een interessant lijstje te bezorgen.”

Even tijd maken voor een tussentijdse check-up?

Zoek je net als Caroline Rigo en Cent Pur Cent een IT-partner die op een open minded manier meekijkt naar je bedrijfsvoering en waar je eventueel extra ondersteuning kan gebruiken? Wij helpen je digitaal te groeien om daarna op alle vlakken te groeien als ondernemer en als bedrijf.

Maar alles begint natuurlijk bij het maken van die eerste klik. Klaar om eens kennis te maken? Mail ons op info@itc.be of bel naar 011 28 63 20.

83 keer bekeken

ITC BELGIUM

RECHTERSTRAAT 114
3511 KURINGEN (HASSELT)

Inrit parking (achter het gebouw) via
MUGGENBEEKSTRAAT 11

3511 KURINGEN

+32 11 28 63 20

INFO@ITC.BE

BE0871.668.922

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook

UW IT-PARTNER BINNEN HANDBEREIK IN VLAANDEREN