• ITC Belgium

Telefooncentrale voor je bedrijf? Worstel jij ook met deze situaties?


telefooncentrale bedrijf
Voor een bedrijf in groei kan het plots snel gaan. Zeker wanneer er plots veel bediendenprofielen het team vervoegen.

In een wereld vol vluchtig en massaal mailverkeer gaat niets boven een face-to-facegesprek om klanten te ontvangen en goede professionele afspraken te maken. Is dat niet mogelijk, dan is volgens ons een telefoongesprek nog steeds the way to go. Met een telefooncentrale voor je bedrijf is er altijd wel iémand beschikbaar om je klanten of partners te woord te staan.


Professionalisme ten top…


… en de dankbaarheid, die is gegarandeerd groot. Want als er één ding is wat een beller niet apprecieert, is het lang wachten of helemaal niemand aan de lijn krijgen. Door gericht te investeren in een telefooncentrale voor je bedrijf, is permanentie nooit meer een issue. Of je werknemers nu op kantoor, in het magazijn, thuis of duizenden kilometers verder zitten.


Wanneer investeren in een telefooncentrale voor je bedrijf?


Voor een bedrijf in groei kan het plots snel gaan. Zeker wanneer er plots veel bediendenprofielen het team vervoegen. Tot een tiental werknemers kan je nog eenvoudig je toevlucht nemen tot bijvoorbeeld Microsoft Teams. Maar vanaf het moment dat het aantal smartphones onder je werknemers toeneemt, neemt het globale overzicht stilaan af.


Met alleen maar smartphones en klassieke telefoonabonnementen kan je op termijn geen professioneel onthaal meer blijven garanderen. Andere mogelijke bronnen van frustratie bij klanten:


  • Een telefoontje komt binnen op het bureau voor iemand in het magazijn, maar daar is er in de verste verte geen telefoontoestel in de buurt;

  • Een vertegenwoordiger is met vakantie, maar de klant krijgt enkel een standaardvoicemail te horen;

  • Een medewerker verzoekt de klant om zelf even te bellen naar kantoor, omdat hij of zij er niet in slaagt om zelf de lijn door te schakelen;

  • De huidige telefooncentrale is niet meer gebruiksvriendelijk. De telefooncentrale bijvoorbeeld in weekendmodus zetten, moet nog fysiek op de werkvloer gebeuren;

  • Medewerkers zijn enkel via hun persoonlijk gsm-nummer bereikbaar op hun thuiswerkplek;


Kort samengevat: het ontbreekt je telefooncentrale aan moderne functionaliteiten en dus ook aan flexibiliteit. En dat straalt rechtstreeks af op je bedrijf.


De grote voordelen van een moderne telefooncentrale?


Al vanaf 12 à 15 medewerkers kan je als bedrijf honderden euro’s per maand uitsparen met een telefooncentrale op maat. Met een terugverdientijd van amper 18 maanden een investering die zeer snel rendeert. En intussen heb je als bedrijf al heel wat zieltjes gewonnen, zowel onder je eigen medewerkers als onder je klanten en partners:


  • Integratie van draadloze DECT-toestellen, smartphones en soft phones (via pc/laptop): blijf bereikbaar vanop elke plaats;

  • Hou privé- en bedrijfsnummers gescheiden op hetzelfde toestel;

  • Alle functies van de klassieke telefooncentrale (doorschakelen, keuzemenu, voicemail, wachtopties…) stel je eenvoudig in via een online interface. Geniet van een uitgebreid aantal opties;

  • Koppeling mogelijk met online samenwerkingsplatformen zoals Microsoft Teams.


Wij zetten de telefooncentrale voor jouw bedrijf op punt


Bij ITC Belgium hebben we tientallen jaren ervaring op vlak van telefooncentrales. Wij zetten jou en je medewerkers zowel hardware- als softwarematig op weg. Dat begint met een uitgebreide analyse van het telefoonverkeer binnen jouw bedrijf en eindigt met een plan en voorstel op maat. Gaan we samen in zee? Dan nemen wij de volledige installatie, support en – indien gewenst - interne opleidingen voor onze rekening.


Zo, wij hebben ons lijntje uitgegooid. Interesse in een samenwerking met ITC Belgium? Mail naar info@itc.be of bel ons op 011 28 63 20 en maak de klik!

94 keer bekeken0 reacties