In heel wat bedrijven is IT iets wat er snel wordt bijgenomen. Op zich begrijpelijk, aangezien een fulltime IT-specialist heel wat geld kost. Maar op een bepaald moment wordt het tricky en is de tijd toch gekomen om externe IT-support in te schakelen. Wat, wanneer en waarom? Volgende vragen maken het plaatje al meteen wat duidelijker.

Kan mijn IT-verantwoordelijke efficiënt genoeg werk leveren?

Een server onderhouden, het updaten van de software op alle pc’s, het bijvullen de printertoner, … Het takenpakket van een interne IT-medewerker kan flink uitgebreid zijn. Mits de juiste kennis en ervaring hoeft dat geen enkel probleem te vormen.

Maar in veel bedrijven is het vaak een Chinese vrijwilliger die dit alles nog op zich moet nemen. Bovenop zijn huidige taken en zonder voorafgaande IT-opleiding. En dus ontbreekt het soms aan kennis en aan tijd.

Heb jij ook al met deze optie gespeeld? Of is dit een heel herkenbare situatie? Stel jezelf dan de volgende vragen:

  • Is dit volgens jou een efficiënte manier van werken?
  • Reikt de kennis van de IT-verantwoordelijke ver genoeg in geval van eventuele server- of technische problemen?
  • Ben je goed genoeg op de hoogte van alles wat er gebeurt op IT-vlak? Is er voldoende communicatie hierrond?
  • Is de persoon vervangbaar in verlof- en ziekteperiodes? Kan je ervoor zorgen dat er iemand elke minuut van de dag hulp kan bieden bij eventuele problemen?

Wanneer is het tijd voor externe IT-support?

Niet alleen de mensen, maar ook het bedrijf zelf moet klaar zijn om op tijd de juiste stappen te zetten. Een startende eenmanszaak kampt niet met dezelfde uitdagingen als een bedrijf in volle groei. Zo zal die eerste nog lokaal werken, zonder server, daar waar de tweede partij op zoek moet gaan naar een degelijke, geautomatiseerde serveroplossing.

Zo’n overgangsmoment is een ideaal tijdstip om de markt te verkennen en is externe IT-support zeker een aanrader. Wat zijn de betrouwbaarste oplossingen op de markt? Waar is jouw bedrijf het best bij gediend? Een partij als ITC zoekt dit allemaal met jou uit, zodat jouw bedrijf klaar is voor de volgende groeijaren.

Is mijn bedrijf er wel financieel klaar voor?

Goed nieuws. IT-support hoeft helemaal niet kostelijk te zijn. Jij bepaalt wat voor samenwerking het meest kostenefficiënt is voor jouw bedrijf. Schakel je onze system engineers ad hoc in bij eventuele problemen of grote projecten, zoals het overzetten van bestanden van oude naar nieuwe servers?

Of schakel je op regelmatige basis iemand van ons in binnen jouw bedrijf? Jij beslist. Bij ITC hebben we ook een permanentiedienst. Die staat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 standby, ook ’s nachts.

Lig jij ook wakker van deze vragen?

Geen twee bedrijven zijn hetzelfde. Bij ITC bieden we jou een oplossing op maat, zowel qua budget als qua planning. Benieuwd of het klikt? Maak een afspraak en we zitten snel samen.