• ITC Belgium

Alcatel telefooncentrale voor jouw bedrijf? 5 goeie redenen!


Wil je privénummers en werknummers strikt gescheiden houden? De Alcatel telefooncentrale maakt dit perfect mogelijk.

Met de Alcatel telefooncentrale ligt de tijd van onbetaalbare en logge telefooncentrales definitief ver achter ons. Jij en je medewerkers genieten van een moderne en veelzijdige infrastructuur. Zowel online als offline, zowel op de werkvloer als achter je thuisbureau. Met of zonder smartphone in de hand.


De grote voordelen van een Alcatel tefooncentrale?


Onlangs voegden we de telefooncentrale van Alcatel toe aan ons productgamma. En dat heeft meerdere goede redenen.


Wie Alcatel zegt, zegt natuurlijk meteen telefonie. Wat dit merk zo sterk maakt, is dat ze altijd zijn blijven focussen op hun core business. Zonder stil te blijven staan, want ze schatten perfect in waar elke nieuwe generatie gebruikers nood aan heeft. In het geval van de Alcatel telefooncentrale vertaalt zich dat in meerdere ijzersterke features en voordelen.


1. Draadloze technologie op zijn best


Vaste toestellen op de werkvloer zijn een optie, maar zeker geen must. Dankzij de integratie van draadloze DECT-toestellen en smartphones zijn je werknemers overal bereikbaar: thuis, aan hun bureau, op de weg of in een enorme opslagplaats. Geen heen-en-weergeroep, geen we bellen u zo snel mogelijk terug, gewoon altijd en overal iemand die bereikbaar is en opneemt.


2. Nummerkeuze en maximale bereikbaarheid


Wil je privénummers en werknummers strikt gescheiden houden? De Alcatel telefooncentrale maakt dit perfect mogelijk. Dankzij de bijhorende Rainbow-app stel je eenvoudig in welk telefoonnummer je ontvanger te zien krijgt.


Ook mogelijk via de app: geef een oproep rechtstreeks door aan je collega. Vakantieplannen of in ziekteverlof? Laat je oproepen automatisch doorschakelen tijdens je afwezigheid. Geen doodlopend straatje voor je klant of zakelijke partner, geen overbodig telefoonverkeer meer.


3. Bellen vanop iedere drager


Met de Alcatel telefooncentrale is het mogelijk om in te bellen met je vast toestel en smartphone, maar evenzeer vanop een laptop of pc. Aan de hand van een gebruiksvriendelijke en intuïtieve webinterface voer je niet alleen je telefoongesprekken, je beheert ze ook vanop je werkstation. Je afwezigheden of voicemailberichten beheren tot de functies van je toetsen op je vast kantoortoestel instellen: blijf flexibel bereikbaar van waar dan ook.



Door gebruik te maken van Voice over IP (VoIP) neem je ineens afscheid van je dure ISDN-abonnement. Hierdoor kan je op maandbasis aanzienlijk besparen in vergelijking met de klassieke telefooncentrale.

4. Focus op online samenwerken, ook via Microsoft Teams


De Rainbow-app focust op zijn beurt meer op het online samenwerken, met de mogelijkheid tot onder meer video conferencing, agenda- en contactenbeheer en bestanden delen. Werk je liever met Microsoft Teams, dan is het ook mogelijk om deze omgeving te synchroniseren met je Rainbow-app. Je belt dus als het ware vanuit Microsoft Teams, maar tegelijkertijd worden al je oproepen geregistreerd en beheerd vanuit je Alcatel telefooncentrale.


5. Steeds sneller terugverdiend


Door gebruik te maken van Voice over IP (VoIP) neem je ineens afscheid van je dure ISDN-abonnement. Hierdoor kan je op maandbasis aanzienlijk besparen in vergelijking met de klassieke telefooncentrale. Zowel op vlak van gespreks- als onderhoudskosten. Voor een bedrijf van 12 tot 15 medewerkers groot spreken we van een mogelijke besparing van zo’n 200 à 300 euro in communicatiekosten, goed voor een return on investment van circa 18 maanden.


Een Alcatel telefooncentrale op jouw werkvloer? Wij regelen alles


Bij ITC Belgium helpen we je met de volledige integratie van je telefooncentrale op de werkvloer. Beginnen doen we met een volledige analyse:


  • Hoeveel gesprekken komen vandaag binnen?

  • Hoe worden je oproepen momenteel opgenomen en afgehandeld?

  • Hebben bepaalde profielen nood aan extra hulpmiddelen (headset, online conference tools…)

  • Hoeveel kan jouw bedrijf besparen in verhouding tot de huidige communicatiekost?

Op basis van deze analyse bepalen we hoe jij en je werknemers zo comfortabel en zo efficiënt mogelijk kunnen communiceren, telkens vanuit jullie specifieke functie.


Tot slot nemen we de volledige configuratie van alle hard- en software voor onze rekening. Idem voor alle eventuele vragen achteraf. Indien gewenst, koppelen we de integratie van je nieuwe telefooncentrale meteen aan een interne opleiding onder je werknemers.


Wens je meer weten over wat deze telefooncentrale voor jouw bedrijf kan betekenen? Contacteer ons via info@itc.be of bel ons op 011 28 63 20 voor een afspraak.

82 keer bekeken0 reacties