• ITC Belgium

“Werken in de straat waar ik ben opgegroeid, mooi toch?”


Als tiener hielp hij zijn vrienden en familie met hun computerproblemen, vandaag is hij voor veel van onze klanten vooral een vertrouwde ITC-stem. Tijd om ook een gezicht op deze stem te plakken. Maak uitgebreid kennis met onze collega Kristof, overdag medewerker aan- en verkoop, ’s nachts wel eens dichtbij het water terug te vinden.

Eerste stem

Met zijn 35 lentes jong is Kristof één van de jongere ITC’ers op de werkvloer. Toch vierde hij onlangs al zijn tiende jaar bij ons in dienst.

“De eerste jaren verdiende ik mijn strepen als sales support. Doorheen de jaren is daar ook de aankoop van materialen en een stuk administratie en planning bijgekomen. Bij de klant zelf duik ik zelden op, tenzij iedereen op de baan is. Maar ik sta ze wel iedere dag met veel plezier te woord.”

“Wie naar ITC belt, komt normaal gezien eerst bij mij terecht. Afhankelijk van de vraag en de urgentie, probeer ik de juiste oplossing of collega voor te stellen.”

“Dag na sollicitatie begonnen”

Dat zijn passie voor pc’s en games hem ooit op de IT-jobmarkt zou doen belanden, stond vast.

“Ik heb altijd graag met elektronica gewerkt. Al van toen ik een jonge tiener was, wilde ik graag weten wat er allemaal in een pc zat en hoe je ze helemaal zelf moest samenstellen. Welk moederbord is compatibel met een bepaalde pc? Is er meer RAM-geheugen nodig en hoeveel precies? Ik vond dat enorm interessant. Op die manier heb ik al heel wat vrienden en familie kunnen helpen met hun pc-problemen.”

“Ik was dan ook blij dat ik tien jaar geleden op gesprek kon gaan bij ITC. Zelf kende ik ze al langer, want niet veel verder in de straat staat mijn ouderlijk huis. Ik ben er dus al ontelbare keren gepasseerd doorheen de jaren (lacht).

“Het gesprek bleek uiteindelijk een formaliteit. Na een half uurtje vroegen ze wanneer ik wilde beginnen. De dag nadien presenteerde ik me al voor mijn eerste werkdag.”



“Wie naar ITC belt, komt normaal gezien eerst bij mij terecht. Afhankelijk van de vraag en de urgentie, probeer ik de juiste oplossing of collega voor te stellen.”

“Klant tevreden? Dan weet iedereen het”

Wat me bij ITC vooral aanspreekt? “Het huiselijke. Het is moeilijk uit te leggen, maar de lijnen zijn hier heel kort. Zit je met een vraag of heb je hulp nodig? Er staat altijd wel iemand voor je klaar, welke functie er ook op het visitekaartje staat. Een ander voorbeeld: succesverhalen bij klanten worden met het hele team gedeeld. Dat wij-gevoel is zeker een groot pluspunt voor mij.”

“Van vissen geraak ik helemaal ontspannen”

Eens de werkuren achter hem liggen en zijn twee kindjes in bed liggen, durft Kristof wel eens zijn gamingpet op te zetten. Of is het eerder helm? “Momenteel ga ik helemaal op in de racing games, voornamelijk Formule 1.”

“Maar als ik me écht wil ontspannen, dan gaat de stroomknop volledig uit en trek ik de natuur in. Ik probeer twee keer per maand met een goede vriend te gaan vissen. Het verstand even volledig op nul zetten. In de hele vroege uurtjes of - als we een leuk plekje vinden – een nachtje door langs het kanaal. Zodat ik op maandag weer met een fris hoofd de digitale wereld in kan duiken.”

Ook interesse in een job bij ITC?

Ben jij net als Kristof ook zo gepassioneerd door alles wat met IT en digitaal te maken heeft? En ben je klaar om de klik te maken met onze klanten en de naam van ons familiebedrijf verder te laten groeien? Contacteer ons via info@itc.be en vertel ons waar jouw sterktes liggen.

110 keer bekeken

ITC BELGIUM

RECHTERSTRAAT 114
3511 KURINGEN (HASSELT)

Inrit parking (achter het gebouw) via
MUGGENBEEKSTRAAT 11

3511 KURINGEN

+32 11 28 63 20

INFO@ITC.BE

BE0871.668.922

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook

UW IT-PARTNER BINNEN HANDBEREIK IN VLAANDEREN