Domino’s 

Met meer dan 120 dagelijkse IT-gebruikers kan er op de digitale werkvloer van het Hasseltse bouwbedrijf Houben wel eens iets misgaan. Denk aan een harde schijf die dreigt vol te lopen, een overbelaste CPU of een cruciale software-update die te lang wordt uitgesteld…

Dit zijn slechts een paar voorbeelden van sluimerende problemen die, wanneer ze niet tijdig aangepakt worden, voor een vervelend domino-effect kunnen zorgen binnen het bedrijf. Met voor ieder gevallen dominosteentje een ticket dat op onze supportdienst binnenkomt.

Net daarom kozen we ervoor om een systeem uit te bouwen dat het aantal IT-interventies tot een minimum beperkt. Want elke verloren minuut aan productiviteit kost geld. Hoe dat er in de praktijk aan toe gaat?

1. Proactief problemen voorkomen

Aan de hand van automatische processen sporen we mogelijke problemen op nog voordat ze zich voordoen. We kennen aan verschillende lopende toepassingen drempelwaardes toe.

Vallen de activiteiten binnen dat bereik? Niets aan de hand. Worden er drempels overschreden? Pas dan wordt er een automatisch ticket op onze supportdienst gegenereerd, en dit vaak voordat de gebruiker een probleem ervaart!

2. Self healing actions

Aan bepaalde processen kunnen we bovendien een zogenaamde self healing action koppelen. In plaats van een ticketregistratie start er een script op dat het nakende probleem meteen oplost, zodat we van onze kant zelfs niet meer actief hoeven in te grijpen.

besparen op it-interventies
Eerst is het belangrijk dat we een accuraat zicht krijgen op jouw bedrijfsprocessen. Dus, wat zeg je van een vrijblijvend verkennend gesprek?

3. Snelle overname van jouw toestellen

Zoals we al zeiden: iedere verloren minuut in een bedrijf kost geld. Dat is zeker het geval voor bijvoorbeeld productiebedrijven. Bij ITC kunnen we op ieder moment een toestel op de werkvloer snel en efficiënt overnemen. Geen tijdverspilling met codes ingeven aan beide kanten van de lijn om een verbinding tot stand te brengen. Krijgen we jouw groen licht, dan grijpen we meteen voor je in.

4. Monitoring en patch management

Uiteraard volgen we mogelijke kritieke IT-situaties op de werkvloer voor je op. Zo ben je dankzij ons patch management er zeker van dat updates op het juiste moment én bij iedere eindgebruiker gebeuren, altijd in onderlinge afspraak.

Beginnen er bij een aantal medewerkers om een of andere reden toch een aantal update-lampjes rood te knipperen? Dan grijpen we tijdig in en starten we indien nodig alsnog een supportticket op.

Hoeveel kunnen we voor jou besparen op IT-interventies?

De forse IT-besparingen bij bouwteam Houben zijn ook mogelijk voor jouw bedrijf. Welke besparingen we precies kunnen realiseren? Eerst is het belangrijk dat we een accuraat zicht krijgen op jouw bedrijfsprocessen. Dus, wat zeg je van een vrijblijvend verkennend gesprek?

Maak een afspraak of bezorg ons jouw vragen.